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Scribblenauts: Unlimited
05.06.2012, 19:45,
#1
Scribblenauts: Unlimited
Diskutiert hier über das Spiel "Scribblenauts: Unlimited" für Nintendo Wii U (Details). Viel Spass!

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05.06.2012, 19:45,
#2
Scribblenauts: Unlimited
[Bild: logo.png]

Scribblenauts nun auch in HD und für vier Spieler!

Zitat:All-New Unbound World: Explore an open universe consisting of 41 levels with 50+ starites and 500+ starite shards accounting for 20+ hours of gameplay, and unlimited hours using every level as a playground.

Object Creation and Sharing: Not impressed by an "angry, polka-dotted shark"? How about a "zombie, robotic skateshark" that breathes fire? It's all possible with the new object creator. Use them in your game to solve puzzles and share them online with your friends, while modifying their own creation to your liking.

Object Library: Store previously summoned objects and your own creations in Maxwell's "magic backpack" for easy access and future use.

Multiplayer Mode: Play with a friend! Drop in using a Wii Remote and take control of any object in game.

Merit Board: Each world comes with a comprehensive list of hints, including the new "Starite Vision" helper highlighting all nearby starites and starite shards.

HD Graphics: The game features beautiful high-definition hand-drawn scenery and objects.



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05.06.2012, 21:11,
#3
RE: Scribblenauts: Unlimited
Hat mich jetzt nicht unbedingt von den Socken gehauen, aber ich finde gut, dass sie die Story von Maxwell in diesem Teil erläutert wird.
Scribblenauts ist für mich halt ein Gelegenheitsspiel. Hat mich persönlich nie allzu lange am Stück motiviert, dafür schalte ich es immer mal wieder ein. Aber als Konsolenspiel...na ich weiss ja nicht so recht. Klar eignet sich prima für die WiiU, aber auf einer Konsole...naja. Mal abwarten. Vielleicht machen es die Multiplayerfeatures dann aus.
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05.06.2012, 22:14,
#4
RE: Scribblenauts: Unlimited
Ich finde die Grundidee ja immer noch grandios. Habe bis jetzt nur ganz wenig vom ersten Teil gespielt und habe daher definitiv Interesse an mehr. Dafür kommt der Einzug auf die nächste große Konsole von Nintendo doch wie gerufen. Smile
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05.06.2012, 22:17,
#5
RE: Scribblenauts: Unlimited
Das Spiel erscheint doch aber auch für den 3DS. Ich finde da passt's vom Konzept her auch einfach besser hin.
[Bild: Stuessy79.png]
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05.06.2012, 22:21,
#6
RE: Scribblenauts: Unlimited
(05.06.2012, 22:17)Stuessy schrieb: Das Spiel erscheint doch aber auch für den 3DS. Ich finde da passt's vom Konzept her auch einfach besser hin.

Also dank des neuen Controllers und wie er im Trailer eingesetzt wird, finde ich, dass sich die beiden Konsolen da nicht so viel tun. Passt in meinen Augen gut zu beiden. Wäre es für die "alte" Wii erschienen, hätte ich sofort zugestimmt. Wink
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10.06.2012, 19:06,
#7
RE: Scribblenauts: Unlimited
Und hier noch ein deutsches Demo-Walkthrough von der E3!

Klick
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27.08.2012, 13:42, (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 27.08.2012, 13:42 {2} von sebbbbe.)
#8
RE: Scribblenauts: Unlimited
Ein Haufen neuer Infos:

Zitat:General

- Players will learn about Maxwell’s motivations and how he got ahold of his notebook
- Super Scribblenauts let you choose between controlling Max by switching between button and touchscreen controls in a menu
- In Scribblenauts Unlimited, the GamePad lets you use either method at any time
- More onscreen objects thanks to the power of Wii U
- Super Scribblenauts let you have 12 items at once; Scribblenauts Unlimited lets you have around 60
- More realistic water
- New shaders, cool particle effects, and more

Controls

- Analog stick: move Maxwell
- D-pad: cycle through on-screen objects
- Touchscreen: shows same content on TV; lets you write words, interact with objects, aim weapons; move Maxwell and the camera if you wish
- B: jump
- A: action
- X: go through doors
- ZR: zoom in
- ZL: zoom out

Gameplay

- In co-op, one player Wii controls Maxwell and his notebook
- Up to three others can join in with Wiimotes at anytime
- They can take the reins of any object that has been produced
- Game is divided into 30-40 large interconnected themed worlds
- 5th Cell still determining the final number
- Each is fully explorable and has multiple objectives
- Areas include Hyphen Heights, the Metaforest, Underscore Mine, and The Saurus Park
- You can use each area as a sandbox
- Anything you make or events that occur will still be there if you leave and come back later
- Worlds are populated with NPCs
- NPCs usually have quests
- Complete a quest, earn Starites or Starite shards
- 10 shards make a Starite
- Quests that give you shards are typically quick and simple
- Ex: lawn may need to be trimmed, tyrannosaurus needs food dislodged from its throat, child has lost its toy
- Each challenge has many solutions
- Full Starite challenges are longer and more complex, similar to previous Scribblenauts games
- Allosaurus on the Loose mission: bring a person capable of tracking a dinosaur, give him a tool to help him find his prey, place something in the cage to entice the dinosaur, provide a distraction to get the dinosaur’s attention, and then find a way to make it sleep once it has worn itself out
- Date Night mission: help a young man look presentable, hook him up with a gift and transportation, establish a romantic mood, and help the couple with their wedding after the man proposes
- Find quests naturally by interacting with NPCs
- Can also use the Starite View
- This points out the NPCs that have missions for you
- 60 Starite tasks
- 400+ shard quests

Object editor

- Object editor lets you start with any object you want
- Alter it by changing its colors, scaling or rotating its various parts, adding textures, and combining it with other objects (applied in the form of stamps)
- Once your object is actually made, you can determine its behavior with the same scripting tools that programmers use to dictate the actions of regular objects in the game
- Can program your object so it behaves in specific ways when certain events occur
- Give your object a unique name
- Write to conjure the object later
- Upload your object to an online server and share it with friends
- There will be Miiverse integration and multiple search filters to help find and share the type of objects you’re interested in

Story

- Maxwell has a twin sister named Lily and 40 brothers
- Maxwell’s parents are Edgar and Julie
- Both were explorers before settling down and having kids
- Each child was given a special magical gift they acquired on their travels
- Lily received a globe that let her instantly visit anywhere in the world
- Max was given a notebook that allowed him to create anything simply by writing it
- Having these powers made the children a bit spoiled
- Max one day decided to play a trick on a hungry beggar by conjuring and feeding him a rotten apple
- After eating the apple, the beggar revealed that he had magical powers
- He retaliated by putting a curse on Lily that caused her to start turning to stone
- Starites are the only things that can prevent the curse from overtaking Lily completely
- You can only receive Starites by earning people’s gratitude
- Max dedicates himself to good and sets out on a quest to travel the world and collect enough Starites to make things right
- Max uses Lily’s globe to travel
- Players will encounter Max’s brothers while exploring
- Complete their missions to unlock them as playable characters
- Their magical gifts aren’t discussed in the game

Words

- Can use adjectives while making objects
- Adjectives bring about strategic elements
- Ex: slip by a dragon by making it sleepy, causing it to be harmless
- New and updated words
- Can make an arcade game and give it a retro-pixelated look
- A handheld video game makes the graphics pixelated and seaweed green like the original Game Boy
- Max and NPCs can be equipped with with different outfits including a hot dog suit, frog suit. hamburger suit, tanuki suit that lets you fly
- Choose to make your creations male or female for the first time
- Can make a female Abraham Lincoln or female grandpa

Quelle
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18.10.2012, 08:50,
#9
RE: Scribblenauts: Unlimited
Yeah, Max bekommt Unterstützung!

[Bild: Character%20Reveal.jpg]

Man kann diese Charaktere erstellen, aber keine Adjektive mit ihnen verbinden. Es wird also keinen betrunkenen Mario, keinen Zombi-Link oder fliegenden Goronen geben.
Dazu wird es noch nintendotypische Items wie Karts und Pilze geben.

Für mich ist Scribblenauts immer noch ein möglicher Launchkauf. Scheint das ultimative Scribblenauts-Spiel zu werden. Das Konzept und die Umsetzung ist genial!
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18.10.2012, 17:29,
#10
RE: Scribblenauts: Unlimited
Naja, wenn es für den 3DS kommt, reicht mir das, sowas möchte ich nicht auf der Heimkonsole spielen.
Stimmt das, dass man die Nintendo Figuren nutzen kann, sprich jeder nutzt seine Fähigkeiten (Mario hüpft, Link hat ein Schwert etc.)?
Hoffe, dass es nicht nur bei Mario und Zelda beliben wird, Metroid wäre auch lustig^^"
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06.11.2012, 10:24,
#11
RE: Scribblenauts: Unlimited
Gibt es eigentlich schon einen Termin für das Spiel? Ich merke gerade, dass es nämlich eines meiner absoluten Most Wanted-Games ist!

Wäre es ein Launch-Titel, ich glaube, ich würde eventuell sofort zuschlagen.
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06.11.2012, 11:44,
#12
RE: Scribblenauts: Unlimited
Bis jetzt gilt noch der 30. November, wie bei vielen Titeln. Ob es am Ende auch so kommt, kann man jetzt noch nicht sagen.

Ich bin auch schon stark am Überlegen, hätte nämlich richtig Bock drauf und es ist definitiv in der engeren Auswahl!
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06.11.2012, 20:22, (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 06.11.2012, 20:22 {2} von Sammydluxe.)
#13
RE: Scribblenauts: Unlimited
Danke für die Info! Fänd ich echt super, wenn es beim 30. November bleibt. Wobei 60 Euro natürlich auch ein ganz schön happiger Preis ist... *grübel* Wink
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09.11.2012, 20:30,
#14
RE: Scribblenauts: Unlimited
Ich lese mir gerade ganz in Ruhe einen ausführlichen Artikel zu dem Spiel durch:

http://www.polygon.com/2012/11/8/3591160...ibblenauts

Gleich zu Beginn wird geschrieben, dass es ein Launchtitel (für Amerika) ist. Da ich nur auf den Artikel gestoßen bin, weil Nintendo ihn bei Facebook geteilt hat, gehe ich mal davon aus, dass man der Info auch Glauben schenken darf. Smile
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09.11.2012, 22:58,
#15
RE: Scribblenauts: Unlimited
Das Spiel ist so unfassbar gut. Biggrin

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14.11.2012, 09:10,
#16
RE: Scribblenauts: Unlimited
Och nö, Amazon listet es jetzt für 2013, Amazon UK und FR haben auch keinen genauen Termin. Sad
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14.11.2012, 09:12,
#17
RE: Scribblenauts: Unlimited
Verdammt! Es wäre ja auch zu schön gewesen. Sad
Wobei mich das Aufschieben doch etwas verwundert, wenn das Spiel tatsächlich ein amerikanischer Launch-Titel sein sollte.
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14.11.2012, 09:21, (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 14.11.2012, 11:16 {2} von Stuessy.)
#18
RE: Scribblenauts: Unlimited
(14.11.2012, 09:12)Sammydluxe schrieb: Verdammt! Es wäre ja auch zu schön gewesen. Sad
Wobei mich das Aufschieben doch etwas verwundert, wenn das Spiel tatsächlich ein amerikanischer Launch-Titel sein sollte.

Wundert mich ehrlich gesagt nicht so. Gerade bei dem Spiel geht es ganz explizit um Sprache und Wörter. Eine "europäische" Lokalisierung ist da bestimmt wesentlich schwieriger und aufwändiger als bei Spielen, bei denen nur eine Story übersetzt werden muss.
[Bild: Stuessy79.png]
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16.11.2012, 10:29,
#19
RE: Scribblenauts: Unlimited
15 Minuten Gameplay in 1080p:



Die Zombie-Invasion! Rofl
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17.11.2012, 14:29,
#20
RE: Scribblenauts: Unlimited
Die ersten Wertungen sind da.

IGN vergibt eine 8.8 und 1UP ein B. 1UP liebt zwar das Konzept, aber sie kritisieren, dass die Puzzles noch zu simpel sind und die Umsetzung dem genialen Konzept nicht gerecht wird.
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17.11.2012, 14:38,
#21
RE: Scribblenauts: Unlimited
@Stuessy: Na gut, du hast ja Recht. Wink

@Wertung: 8.8 sind aber auf jeden Fall stark. Also ich freu mich schon auf das Spiel, bin mal gespannt, welcher europäische Releasetermin bald mal verkündet wird.
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23.11.2012, 11:22,
#22
RE: Scribblenauts: Unlimited
Anscheinend ist die Lokalisierung doch nicht der Grund. Einer der Entwickler hat sich nämlich auf diese Vermutung hin zu Wort gemeldet:

Zitat:Nope. It's due to stuff I can't talk about until 2013. Scribblenauts and Super Scribblenauts were released NA and EU the same day. Trust me. I want your money. It's due to things outside of development.

Quelle

Unknw
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28.01.2013, 14:00,
#23
RE: Scribblenauts: Unlimited
Nintendo hat gerade eine Pressemeldung veröffentlich, nach der Scribblenauts: Unlimited nun doch nicht am 8. Februar in Deutschland erscheinen wird. Hm... Wink

Zitat:Der Titel Scribblenauts Unlimited für die TV-Konsole Wii U und den mobilen Nintendo 3DS wird in Deutschland, anders als vorgesehen, nicht am 8. Februar, sondern zu einem späteren Zeitpunkt auf den Markt kommen. Das Abenteuer- und Rätselspiel wurde von Warner Bros. Interactive und 5th Cell entwickelt, mit Nintendo of Europe als Publisher. Den neuen Termin für den Deutschland-Start von Scribblenauts Unlimited wird Nintendo in Kürze bekanntgeben.
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28.01.2013, 14:41, (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.01.2013, 14:41 {2} von sebbbbe.)
#24
RE: Scribblenauts: Unlimited
Och nö!
Käme genau richtig der Titel und wenn es jetzt wieder auf März verschoben wird, muss ich dann vorerst drauf verzichten. Als ob im März nicht schon genug rauskäme und der Februar so vollgestopft wäre. Diablo
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02.02.2013, 14:35,
#25
RE: Scribblenauts: Unlimited
Verdammt, meine Frau und ich hatten uns schon derbe darauf gefreut...und Ende März kommt auch noch der neue Monster Hunter-Teil. Puh, das wird hart Sad
King-Connection
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